Storing en onderhoud

Headerlegionella1440x680gespiegeld

Een storing aan een installatie is heel vervelend. Daarom verhelpen wij een storing graag zo snel mogelijk. Hieronder lees je met wie je bij een storing contact op kunt nemen. Betreft het geen calamiteit? Wellicht kun je de storing zelf verhelpen. Kijk voor hulp hierbij bij het onderwerp 'Geen calamiteit?'.

Onderhoudswerkzaamheden Amsterdam IJdock 7 juni

Amsterdam IJdock

Via deze weg willen wij u informeren dat er onderhoudswerkzaamheden zullen worden uitgevoerd aan het hoogspanningsnet waarop onze energiecentrale is aangesloten. Dit heeft tot gevolg dat de levering van warmte en koude gedurende het volgende moment verminderd of onderbroken kan worden.

De onderbreking staat gepland op dinsdag 7 juni 2022 tussen 10:00 en 15:00 uur.

Waar moet u rekening mee houden?

  • Gedurende de onderbreking heeft u geen warm water, verwarming en/of koeling.
  • Koud water blijft gewoon beschikbaar.
  • U hoeft niet thuis te zijn tijdens de onderbreking.

Heb je een storing?

Woon je in B'mine?

Huurwoning

Neem dan eerst contact op met de technische dienst van de verhuurder MVGM om de oorzaak van de storing vast te stellen. Je bereikt deze telefonisch op 088 - 432 4100 en per e-mail via kcc.wonen@mvgm.nl.

 

Koopwoning

Neem dan contact op met onze storingsdienst via 088 484 09 66.

Woon je op een andere locatie?

Neem contact op met onze storingsdienst via 088 484 09 66.

Geen calamiteit?

Betreft het geen calamiteit? Dan kun je de storing wellicht zelf verhelpen. Bekijk hieronder wat je kunt doen.

  1. Staat de kamerthermostaat op de gewenste temperatuur?
  2. Zijn de aanvoerleidingen voor verwarming handwarm? Zo nee, neem dan contact met ons op.
  3. Staan de afsluiters open? Deze vind je in jouw berging of meterkast. De afsluiters staan open als alle hendels in de lengterichting van de afsluiter staan, evenwijdig aan de buizen. 
  4. Zit de stekker van de vloerverwarmingverdeler in het stopcontact en staat hier spanning op?
  5. Heb je nog steeds geen verwarming? Neem dan contact met ons op via 088 484 09 66

  1. Staat de kamerthermostaat op de gewenste temperatuur?
  2. Voelt de aanvoerleiding koud aan? Zo nee, neem dan contact met ons op. 
  3. Staan alle afsluiters van de koeling open? De afsluiters staan open als alle hendels in de lengterichting van de afsluiter staan, evenwijdig aan de buizen.
  4. Zit de stekker van de vloerverwarmingverdeler in het stopcontact en staat hier spanning op?
  5. Heb je nog steeds geen koeling? Neem dan contact met ons op via 088 484 09 66.

  1. Komt er water uit elke warmwaterkraan en is de hoeveelheid zoals normaal? Zo nee, controleer de kranen. Is dit water na 60 seconden nog steeds lauw of koud? Zo ja, neem dan contact met ons op. 
  2. Staat de afsluiter in de berging of meterkast (volledig) open? 
  3. Komt er na het (volledig) openen van de kraan voldoende water uit de warme kranen? Zo nee, neem dan contact met ons op.  
  4. Heb je na deze stappen nog steeds geen warm water? Neem dan contact met ons op via 088 484 09 66.

Geen koud tapwater

Bij een storing in de levering van koud tapwater kunnen wij helaas niet helpen. Hiervoor kun je contact opnemen met het installatiebedrijf of waterleidingbedrijf.

Gepland onderhoud

Om de wko-installatie in een goede conditie te houden, voeren we soms onderhoudswerkzaamheden uit. Wij proberen je hier zo goed mogelijk over te informeren.

Leveringsonderbrekingen

Wij geven jaarlijks inzicht in leveringsonderbrekingen die 8 uur of langer duurden. Voor deze leveringsonderbrekingen worden de getroffen afnemers gecompenseerd volgens de Warmtewet.

Andere vragen?

Heb je een andere vraag? Onze Warmte-desk is op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 uur bereikbaar via 088 484 0966 (lokaal tarief) of stuur een e-mail naar info@warmte.EQUANS.nl.

Warmte van EQUANS

Servicedesk