Een storing aan een installatie is heel vervelend. Daarom verhelpen wij een storing graag zo snel mogelijk. Hieronder lees je met wie je bij een storing contact op kunt nemen. Betreft het geen calamiteit? Wellicht kun je de storing zelf verhelpen. Kijk voor hulp hierbij bij het onderwerp 'Geen calamiteit?'.
Er is op dit moment geen storing bekend.
Project: Overhoeks Amsterdam
Datum: Donderdag 30 november 2023
Omschrijving:
Onderhoud aan het distributienet gebouwen: De Europa, de Prinsendam en De Gelria.
Onderbrekingen:
Tijdens deze werkzaamheden heeft u 8 uur geen warmte en warm tapwater tot u beschikking van 07:00 tot ongeveer 16:00.
Huurwoning
Neem dan eerst contact op met de technische dienst van de verhuurder MVGM om de oorzaak van de storing vast te stellen. Je bereikt deze telefonisch op 088 - 432 4100 en per e-mail via kcc.wonen@mvgm.nl.
Koopwoning
Neem dan contact op met onze storingsdienst via 088 484 09 66.
Neem contact op met onze storingsdienst via 088 484 09 66.
Betreft het geen calamiteit? Dan kun je de storing wellicht zelf verhelpen. Bekijk hieronder wat je kunt doen.
Bij een storing in de levering van koud tapwater kunnen wij helaas niet helpen. Hiervoor kun je contact opnemen met het installatiebedrijf of waterleidingbedrijf.
Om de wko-installatie in een goede conditie te houden, voeren we soms onderhoudswerkzaamheden uit. Wij proberen je hier zo goed mogelijk over te informeren. Dit doen we minimaal drie dagen van te voren per post of email.
Wij geven jaarlijks inzicht in leveringsonderbrekingen die 8 uur of langer duurden. Voor deze leveringsonderbrekingen worden de getroffen afnemers gecompenseerd volgens de Warmtewet.
Heeft u een aansluiting van maximaal 100 kW en heeft u langer dan 8 uur geen warmte door storing in ons netwerk? In de Warmtewet staat dat u in sommige gevallen recht heeft op een vergoeding. Deze compensatieregeling leggen wij hier kort aan u uit.
Voor de eerste 8 uur dat er sprake is van geen levering van warmte door een storing, ontvangt u 35 euro. Voor elke opvolgende 4 uur ontvangt u 20 euro.
Niet in alle gevallen hoeven wij een compensatievergoeding uit te keren. We keren geen compensatie uit wanneer:
U ontvangt bericht van ons als u compensatie krijgt. Daar hoeft u niets voor te doen. Volgens de Warmtewet zijn wij verplicht om de compensatie binnen zes maanden na de onderbreking uit te betalen. De Autoriteit Consument en Markt houdt toezicht op de storingsregistratie en uitbetaling van compensatie.
Heeft u een aansluiting van maximaal 100 kW en bent u van mening dat Equans langdurig niet voldoet aan het overeengekomen kwaliteitsniveau van levering, dan vraagt Equans u om dit schriftelijk te melden via het emailadres: info@warmte.equans.nl. Vermeldt in uw melding waarom u vindt dat Equans niet voldoet aan de afgesproken kwaliteit. Meldt hierbij over welke periode er volgens u niet aan voldaan is. Is er nog steeds sprake van levering van een verminderde kwaliteit? Meldt uw storing dan ook bij onze storingsdienst 088 484 09 66 en kies “optie 1” in het keuzemenu.
Op basis van uw melding zullen wij een onderzoek starten. Na afronding van het onderzoek laten wij u onze bevindingen per mail weten en of u een terugbetaling ontvangt van reeds door u betaalde bedragen.
Heb je een andere vraag? Onze Warmte-desk is op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 uur bereikbaar.
Servicedesk